Despre rolul modelului în educație
Formarea presupune concretizarea, la nivelul conduitelor pe care le exprimăm, a unor valori. Până la urmă, „proba de foc” a educației o constituie măsura în…
Formarea presupune concretizarea, la nivelul conduitelor pe care le exprimăm, a unor valori. Până la urmă, „proba de foc” a educației o constituie măsura în…
Mentoratul, în sens larg, reprezintă o situație de formare prin care o persoană cu competențe specifice transmite alteia, presupusă ca având mai puține sau deloc,…
Comutarea învățământului de la varianta clasică la formatul online a ocazionat supunerea la probă și demonstrarea eficienței unei variante de derulare a proceselor instructiv-educative, oarecum…
Fără pretenția de a aborda problema în mod complet sau definitiv, voi exprima opinia cu privire la perspectiva evaluării profesorilor (și) prin intermediul principalilor beneficiari…
„…Disputa pe seama valorilor este o constantă a tuturor vremurilor, tocmai pentru caracterul dialectic și problematic al acestora. Orice valoare emerge, este „perceptibilă”, dovedește forță…
Disprețul, din punct de vedere educațional, se poate manifesta atât ca gesticulație concretă, la nivel de evidentă de zi cu zi, cât și ca perspectivă…
Lumea în care ne mișcăm face loc sau ocazionează și situații de manifestare a disprețului. De cum ne naștem și până la ieșirea din lumea…
Acțiunea educațională nu este un simplu „joc” formal, ce presupune o combinatorică de intenționalități, actori, valori de transmis etc., ci și antrenarea unui cadru existențial,…
Învățământul, dintotdeauna și de pretutindeni, este condiționat și de context, de determinări ce se exercită aici și acum. Un veritabil sistem educativ, în ce are…
Actuala pandemie, pentru educație, dincolo de greutățile și perturbările produse, poate fi un prilej de „trezire”, de aducere la realitate, de revelare, de convertire a…