Minciuna pedagogică (I)
1. Coabitarea sau ralierea la adevăr nu este întotdeauna facilă sau urmărită în mod programatic. Sunt destule cazuri când omul se adăpostește (de lucruri, de…
1. Coabitarea sau ralierea la adevăr nu este întotdeauna facilă sau urmărită în mod programatic. Sunt destule cazuri când omul se adăpostește (de lucruri, de…
Căutarea și promovarea modelelor formative au fost și sunt preocupări explicite ale tuturor programelor educaționale sau ale unor proiecte socio-culturale. Încercarea de a găsi modelul…
Omul este o ființă interesată nu numai să cunoască, ci să și simtă, să se bucure de frumusețile din jurul său. Realizarea unei educații estetice…
Este simptomatică efuziunea tratamentului semiotic în diverse zone ale teoreticului pentru evidențierea mobilității și supleței unei metodologii care-și amplifică necontenit valențele euristice. Ființând în ultima…
Orice intrare într-un spațiu inedit se constituie într-o nouă încercare existențială, într-un prilej de dilatare a sinelui prin cunoaștere și experimentare, într-o ocazie de supunere…
Un ușor disconfort te urmărește o dată cu plecarea de acasă; trebuie să schimbi patru avioane pentru a ajunge la Aarhus, destinația finală….
Lleida este o localitate situată în vestul Cataloniei, la circa 140 km de Barcelona, și are una dintre cele mai vechi universități din lume, întemeiată…
Asistăm, în ultimul timp, la nivel discursiv dar și în gesticulațiile de politică educațională, la o retorică asupra competențelor, în jurul cărora s-ar…
Invocarea unei determinări a adevărului sau falsului în cazul artei trezește o serie de interogații: ce relație există între frumosul artistic și adevărul gnoseologic?; este…
Viața individuală se supune ritmicității, ordinii, reiterabilului. Actele noastre, gândirea ca atare, toate procesele psihice sunt sacadate, secvențiate, supuse unor ritmuri specifice. Care este sorgintea…