Ce putem învăța …învățându-l pe celălalt!
De obicei, relația educativă se bazează pe o asimetrie în ce privește raportul față de cunoaștere și predispune spre un anumit fel de distribuire a…
De obicei, relația educativă se bazează pe o asimetrie în ce privește raportul față de cunoaștere și predispune spre un anumit fel de distribuire a…
Fiecare dintre noi și-a început educația într-o anumită școală pe care nu o poate uita. Ea devine un reper formativ „de grad zero”, un topos…
Modernitatea, ca realitate socio-culturală și asumare conceptuală aferentă, generează pe mai departe serioase discuții și problematizări. Care sunt caracteristicile care o definesc? Aceasta se arată…
Apropierea față de altul nu poate fi totală și nici nu este bine să aspirăm către așa ceva. În fapt, fiecare individ sau entitate grupală…
Viața omului e strâns legată de carte. Generarea și transmiterea culturii este de neconceput înafara acestui obiect. Raportul omului cu cartea e unul fundamental, permanent,…
Invocarea manipulării, ca relație de influențare umană, este omniprezentă în discuțiile din spațiul nostru socio-cultural. Și nu fără temei. Se vorbește mult despre ceva întrucât…
Într-o perioadă când scrisul și cititul sunt marginalizate, pledoaria pentru această preocupare ține de o responsabilitate culturală, avându-se în vedere că traversăm o epocă ce…
Întrebarea din titlu mi-a venit făcând o regresiune în timp la anii de gimnaziu. Printre dascălii de la care, în această perioadă, am învățat ceva…
Între tehnologiile actuale și educație există o relație strânsă, de inter-determinare și potențare reciprocă: avansul tehnologic este o consecință (și) a forței și amplitudinii educației,…
La sfârșit de săptămână, în plină primăvară, urc cu ai mei în mașină cu gândul să pornim la drum. „Und’ să mergem, und’ să mergem?”…