Implicare academică, proiecte, etc.

STAGII, PARTICIPĂRI LA MANIFESTĂRI ACADEMICE, PROIECTE DE CERCETARE ETC.

  1. Stagii în străinătate:
  1. Urmare a recomandării Comisiei Naționale a României pentru UNESCO, participare în perioada sept.-dec. 1991 la un stagiu de cercetare prin contract la BIE – UNESCO (Bireau International de l Education), Geneva, Elveția;
  2. Participare la un curs de educație, limbă și cultură neogreacă la Universitatea “Aristotel” din Salonic, Grecia, iulie 1994;
  3. Stagiu de documentare la Universitatea Lille I, Franța, mai 1995, în domeniul sociologiei și filosofiei educației;
  4. Stagiu de cercetare-documentare la Universitatea din Bologna, Italia, în domeniul educației integrate, martie-aprilie 1996;
  5. Stagiu de documentare la Universitatea din Geneva în domeniul educației interculturale, ianuarie-februarie 1997;
  6. Stagiu de documentare la Universitatea Savoie, Chambery, Franța, în problema medierii educaționale, martie 1997;
  7. Stagiu de documentare la Universitatea Paris X Nanterre, în domeniul formării continue a profesorilor, martie 1998.
  8. Stagiu de perfecționare la SLO (Specialisten in Leerplanontwinkkeling), compartimentul The Netherlands Foundation for Curriculum Development, în domeniul formării formatorilor în Olanda și Germania, Hershede, Olanda, aprilie 1999;
  9. Profesor invitat la Universitatea Paris 8, iunie 1999, la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației.
  10. Profesor invitat în cadrul „Master conjoint en formation initiale des enseignants de DNL”, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”, Chișinău, 20-25 octombrie, 2012.
  11. Stagiu de documentare, Universitatea Paris V, Franța, mai-iunie 2014.
  12. Stagiu de documentare, FPSE, Universite de Geneve, aprilie, 2018.
  13. Stagiu Erasmus Plus, la Gordon Academic College of Education din Haifa, Israel, 16-23 iunie 2018.
  1. Participări la manifestări științifice internaționale:
  1. Geneva, BIE-UNESCO, expunerea lucrării Une perspective axiologique sur l’evaluation decembrie 1991;
  2. Congresso Internacional de Sobredotacao, Porto, Portugalia, oct. 1996, cu lucrarea Politic and Philosophy of Education with high ability (coautor);
  3. Conferință la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din Geneva, 11 februarie 1997, cu tema Panorama des relations interculturelles et interconfessionnelles en Roumanie;
  4. Participare cu intervenție la Atelierul de lucru în echipa de Abordări interculturale la Universitatea din Geneva, 19 februarie 1997;
  5. Participare la Simpozionul internațional “Filosofia educației: imperative, căutări, orientări”, 11-12 noiembrie 1998, Chișinău, Republica Moldova cu tema Educația interculturală: dileme actuale și soluții de perspectivă;
  6. Participare la al VII-lea Congres Internațional al ARIC (Asociația Internațională pentru Cercetare Intercultaurală), Paris X – Nanterre, 29 iunie – 4 iulie 1999, cu lucrarea Fundamente filosofice ale educației interculturale.
  7. Participare la al VIII-lea Congres Internațional al ARIC (Asociația Internațională pentru Cercetare Intercultaurală), Geneva, septembrie 2001, cu lucrarea Posibilități și limite ale educației religioase în perspectivă interculturală.
  8. Întâlnire transnațională de lucru, Proiect Socrates-GRUNDVIG – 1 ”PYXIS-89.708-CP-1-2001-FR-GRUNDVIG1-G1PP”, Toulouse, Franța, 23-26 ianuarie 2002.
  9. Întâlnire transnațională de lucru, Proiect Socrates-GRUNDVIG – 1 ”PYXIS-89.708-CP-1-2001-FR-GRUNDVIG1-G1PP”, Liege, Belgia, 15-20 mai 2002.
  10. Stagiu de perfecționare și schimb de experiență la Centro de Estudios Ponce de Leon, din Malaga în cadrul proiectului de cercetare LEONARDO DA VINCI Ro-2001-PL 87099-EX, Cunoașterea modelelor curriculare europene pentru formarea continuă a formatorilor și aplicarea acestor modele în domeniul educației românești, finanțare CE, director de proiect  prof. dr. Cucoș Constantin, 2-14 aprilie 2003.
  11. Participare la al XI-lea Congres Internațional al ARIC (Asociația Internațională pentru Cercetare Intercultaurală), Amiens, Franta, 29 iunie – 4 iulie 2003, cu lucrarea Modalites d’integration curriculaire pour la religion comme discipline scolaire.
  12. Participare cu lucrarea « A la  recherche d’un modele de professeur pour le XXI/eme siecle », la întâlnirea de lucru în cadrul Proiectului no 87264-1-ES-Comenius-C31, cu titlul En busca de un modelo de profesorado para el siglo XXI,  (coord. Benilde Rivas Lopez), Centro de Profesorado Marbella-Coin, Consejeria de Educacion y Ciencia, Junta de Andalucia, Spain, 13-18 octombrie 2003.
  13. Intervenție cu lucrarea L’étude de la religion – en tant que discipline d’enseignement –  dans les pays à religion orthodoxe majoritaire de l’Est de l’Europe în cadrul  Forum européen du la culture religieuse a l’école, XI session, 14-18 aprilie 2004, Palermo, Italia.
  14. Prezentarea comunicării științifice L’expérience roumaine concernant la formation des formateurs. Présent et perspectives, în cadrul V Biennale internazionale sulla didattica universitaria « Quale cultura e competenza per la formazione dell’insegnante oggi ? La formayione iniziale e in servizio, Universita degli Studi di Padova, Italia, 1-3 decembrie 2004.
  15. Prezentarea conferinței Monoconfessionnalité et interconfessionnalité dans l’enseignement de la religion. Le cas des pays à religion orthodoxe majoritaire de l’Est de l’Europe, 2004, Colloque du 23 avril 2004, Université Catholique de Louvain la Neuve, Belgia.
  16. Conferință E-learning-ul și comunitatea virtuală de învățare , Colegiul Invizibil Moldova, Chișinău, 26 martie 2005.
  17. Prezentarea conferintei Mondialisation et internationalisation de la formation et les exigences de l’éducation interculturelle, la al X-lea Congres Internațional al ARIC (Asociația Internațională pentru Cercetare Interculturală), Alger, Algeria, 2-7 mai 2005.
  18. Strategies et models de formation des formateurs a l’Universite „Al. I. Cuza” de Iasi, simpozionul La gouvernance d’etablissements d’enseignement superior, formateurs d’enseignants, RIFEFF- Reseau International Francophone des Etablissements de Formation de Formateurs, Iasi, 15/16 sept. 2006.
  19. ICT and Multimedia Education, International Conference EDU-WORLD 2008, University of Pitesti, Romania, 5-8iunie, 2008.
  20. Intercultural Virtues and Dimensions of Cyber Culture, (în colab. cu Ciprian Ceobanu), Science and Technology in the Context of Sustainable Development, Petroleum Gas University of Ploiești, 6-7 noiembrie, 2008.
  21. Importanța educației interculturale în comunități multietnice, Conferința internațională “De la multiculturalitate la dialog intercultural”, Guvernul României, Departamentul pentru Relații Interetnice, București, 12 noiembrie 2008.
  22. Continuitate și corelativitate formativă prin catehizare și educație religioasă, Simpozionul Internațional Formarea Inimii, Surorile Providenței, Sub egida Oficiului pentru pastorația școlară și predarea religiei în școli, Iași, 4 februarie 2009.
  23. Cyberculture: A new Reference Frame for Learning (împreună cu C. Ceobanu), The Sixteenth International Conference on Learning, University of Barcelona, Spania, 1-4 iulie, 2009.
  24. Hidden Curriculum and relationship ethos in religious education, International Conference on Applied Psychology “Diversity and Consistency”,  Universitatea “Al. I. Cuza” din Iași, Gura Humorului, 25-27 septembrie 2009.
  25. A New Framework and Adult Learning Environment – the Virtual Community, A treia Conferință Internațională de Educație a Adulților, Universitatea “Al. I. Cuza” din Iași, 25-29 aprilie, 2010.
  26. Președinte de comisie de doctorat la Universitatea din Lleida, Departamentul de Științele Educației, Spania, la susținerea tezei La adquisicion del catalan y del castellano por los escolares de origen rumano y chino. Un analisis sistematico de los usos correctos y erroneos en la expresion oral, realizată de lect. Silvia Maria Chireac (coord. Dr. Angel Huguet i Canalis și Dr. Isabel Serrat Sellabona), 28 iulie 2010.
  27. Vizită de studiu la Facultatea de Științele Educației, Universitatea din Lleida, Spania, 20 -27 octombrie 2010, în cadrul proiectului„Inovare și dezvoltare în programele doctorale și graduale universitare pentru adaptarea cercetării științifice la nevoile societății cunoașterii ”Contract nr. POSDRU/21/1.5/G/14722.
  28. Vizită de studiu la Faculty of Education, Cambridge University, 20-25 noiembrie, 2010, în cadrul Proiectului International Teacher Leadership.
  29. Vizită de studiu la Via College University, Aarhus , Danemarca, 14-19 noiembrie 2011, în cadrul programului Salvați Copiii de Abandon și Neintegrare – SCAN, Programul de finantare: POSDRU strategic, ID proiect 61264 (2010-2014).
  30. Intâlnire transnațională, IUFM Niort, Universitatea din Poitiers, Franța, 20-26 noiembrie 2011,  în cadrul proiectului LEONARDO,  LLP-LdV/PAR/2011/RO/007, Methodes et strategies innovatives d’enseignement-apprentissage pour la formation des competences professionnelles de futurs enseignants pour la maternelle et pour l ecole primaire, 2011-2013, responsabil pentru partea română.
  31. Vizită de studiu la Via College University, Holstebro, Danemarca, 31 oct-4 noiembrie 2011, în cadrul programului Salvați Copiii de Abandon și Neintegrare – SCAN, Programul de finantare: POSDRU strategic, ID proiect 61264 (2010-2014).
  32. Colocviu internațional Defis et perspectives dans la formation professionnelle des enseignants. Acqusition des competences cles, Mons, Belgia, 19-23 martie 2012, în cadrul proiectului LEONARDO,  LLP-LdV/PAR/2011/RO/007, Methodes et strategies innovatives d’enseignement-apprentissage pour la formation des competences professionnelles de futurs enseignants pour la maternelle et pour l ecole primaire, responsabil pentru partea română.
  33. Întâlnire transnațională la UFR Sciences et tehnologies, Universite de Franche-Comte, Besancon, Franța, 27 martie- 1 aprilie 2012, sub egida Agence Universitaire de la Francophonie, în cadrul proiectului „Master conjoint en formation initiale des enseignants de DNL”.
  34. Intalnire transnațională, Școala Normală „Vasile Lupu”, Iași, 2-7 octombrie 2012, în cadrul proiectului LEONARDO, LLP-LdV/PAR/2011/RO/007, Methodes et strategies innovatives d’enseignement-apprentissage pour la formation des competences professionnelles de futurs enseignants pour la maternelle et pour l ecole primaire.
  35. Seminarul internațional „Stage et pratique”, IUFM Niort, Universitatea din Poitiers, Franța, 26-30 noiembrie 2012, în cadrul proiectului LEONARDO,  LLP-LdV/PAR/2011/RO/007, Methodes et strategies innovatives d’enseignement-apprentissage pour la formation des competences professionnelles de futurs enseignants pour la maternelle et pour l’école primaire.
  36. Séminaire International «L’éducation inclusive: une nécessité fondamentale dans le contexte d’une Europe diverse, multiculturelle et multilingue», 19 et 22 mars 2013, sous l’auspice du Programme Leonardo da Vinci,  no LLP-LdV/PAR/2011/RO/007, Centre Supérieur d’Etudes Universitaires La Salle, Madrid – Espagne.
  37. Developing Blended Learning Program for Teacher Training Department (în colab. Cu A. Adăscăliței, I. Rusu), 10th International Conference „Elearning and Software for Education”. Book of Abstracts, Let s Build the Future Through Learning Innovation!, Bucharest, April 25-25, 2014.
  38. Structuri și modalități de organizare a conținuturilor pentru educația religioasă: premise epistemologice și dezvoltări practice (comunicare în plen), Simpozionul Pedagogic Internațional, „VALORILE MORAL-SPIRITUALE ALE EDUCAȚIEI”, Institutul de Științe ale Educației, Chișinău, Republica Moldova, 3-4 aprilie 2015.
  39. Educația religioasă în școala românească – între dileme normative și percepții ale beneficiarilor (în colab. cu Florin Frumos), al XIV-lea Seminar Internațional de Medicină și Teologie, Valorile creștine ale educației pentru sănătate, Bistrița, 11-12 mai 2015
  40. Integration and interdisciplinary in achieving aesthetic education, (comunicare în plen) Conferința Științifică Internațională, ediția a-VI-a, ETIC SI ESTETIC ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITĂȚII – Educație si modelare personală prin artă, Academia Română, Filiala Iași – Institutul de Cercetări Economice și Sociale, ”Gh. Zane”, 15 mai 2015.
  41. Teaching competences – between hopes and reality, „Actual Problems and Prospects of Training Pre-School Education Specialists in the Context of Ukraine`s Integration into the European Educational Space”, Cernăuți, Ucraina, 27 mai 2015.
  42. Educația estetică – re-evaluări ale finalităților și principiilor de realizare, The 13th edition of the International Conference on Sciences of Education, Faculty of Sciences of Education, „Stefan cel Mare” University, Suceava, May, 28-29, 2015.
  43. Educația religioasă – expresia unei conlucrări responsabile dintre Școală și Biserică. Prezent și perspective, prezentare în plen la Simpozionul Internațional – „Dumitru Stăniloae”, ediția a IV-a, „Teologie și Pedagogie. Identitate specificǎ și responsabilitate comunǎ în actul educației”, Facultatea de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae” – Mitropolia Moldovei și Bucovinei,  Iași, 12 – 14 mai 2016.
  44. Arta educației – realitate, deziderat, metaforă?, intervenție în plen la Conferința Științifică Internațională Creativitate si personalitate, ediția a-VII-a, Eveniment dedicat aniversării a 150 de ani de la înființarea Academiei Române, Institutul de Cercetări Economice și Sociale „Gh. Zane”, 20 mai, 2016, Iași, Romania.
  45. Formarea viitorilor profesori – provocări, dileme, perspective, intervenție în plen la Conferința internațională „Metodologii specifice în alternativele educaționale”, Universitatea „Babeș-Bolyai”, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Extensia Bistrița, Bistrița, 3 iunie 2016.
  46. Posibilități și limite ale unei educații religioase interconfesionale și integrative. O perspectivă pedagogică, Congresul Internațional de Teologie „Educația religioasă a tinerilor în contextul secularizării actuale”, Patriarhia Română – Universitatea București, București, 4-7 septembrie 2016.
  47. Philosophy of education: Epistemological status, theoretical and practical implications, Keynote Speaker la The First International Conference on Innovation in Psychology, Education and Didactics” – ICIPED “Vasile Alecsandri” University of Bacău, Romania 10 – 11 March 2017 – vezi http://www.iciped.psychreg.org/keynote-speakers/
  48. Educația religioasă în România comunistă. Dificultăți, factori și căi de realizare, prezentare în plen la Simpozion internațional, „Martiriu și Memorie din România comunistă” Iași, 4 – 6 Mai 2017, Mitropolia Moldovei și Bucovinei și Facultatea de Teologie ortodoxă, UAIC, vezi http://www.simpozionstaniloae.ro/lucrare/educatia-religioasa-romania-comunista-dificultati-factori-si-cai-de-realizare
  49. Aesthetic education and intercultural education – possible interference and continuity, prezentare înb plen la Simpozionul Internațional „DIVERSITĂȚI CULTURALE ÎN ARTĂ ȘI EDUCAȚIE – Dezvoltarea abilităților interculturale”, Academia Română – Filiala Iași, Institutul de Cercetări Economice și Sociale „Gh. Zane”, 9 iunie 2017.
  50. Statutul educației religioase. Prezent și perspective, comunicare în plen la Simpozionul International „Strategii inovative în predarea religiei”, Centrul „Gaudium et spes” Traian, sâmbătă, 10 iunie 2017 (cu profesori de religie romano-catolică din regiunea Moldovei).
  51. Curs tip blended learning (învățare combinată) pentru instruirea viitorilor profesori (în colab. cu A. Adăscăliței, M. Vlada), la MITI2018 – International Conference on Mathematics, Informatics and Information Technologies, Alecu Russo, Balti State University, Republic of Moldova, April 19-21, 2018.
  52. The benefits and obstacles of integration mobile technologies into learning for Romanian students, (în colab. cu R. Ghiatau, L. Mata), EJER Congress 2018, 5th International Eurasian Educational Research Congress, 02 – 05 May 2018 / Antalya, Turkey.
  53. Comunicare în plen, Dimensions interculturelles de la cyberculture. Implications et conséquences pédagogiques, Conferința internatională „Gérer les différences: un défi contemporain”, Université Pétrole-Gaz de Ploiesti, 28-29 juin 2018, cf.http://gddc.masterprof.ro/index.php/fr/informations/programme-provisoire .
  54. Interculturalitatea – sensuri, ipostaze, evoluții, Simpozionul Internațional al Tinerilor „Semnificația vocației și a credinței în context intercultural”, Institutul Teologic Romano-Catolic Franciscan, Roman, 1 octombrie 2018.
  55. Ipostaze ale valorilor in educatie. Statut, importanta, consecinte, Conferința internațională, EDUCAȚIA DIN PERSPECTIVA VALORILOR, Ediția a X-a, 10-11 octombrie 2018, Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia și Universitatea de Stat din Moldova.
  56. Complementarity and specificity in religious education provided by family, school, Church, a II-a ediție a Conferinței internaționale „Education, Religion, Family in the Contemporary Society”,  12 – 14 octombrie, Beclean, Babeș-Bolyai University, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Mitropoly of Cluj, Maramureș and Sălaj Archdiocese of Vad, Feleac and Cluj.
  57. Temeiuri si posibilități de realizare a unei educatii estetice integrative, prezentare în plen la Simpozionul Științific Internațional „Интеграция областей художественного образования: теоретико-методологические концепции, проблемы и перспективы” (Artistic Education Fields Integration: Theoretical and Methodological Framework. Challenges. Perspectives), 19-20 octombrie 2018, Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți.
  58. L’éducation religieuse dans l’enseignement roumain, vecteur de l’unité spirituelle, Colloque international LA NAISSANCE DE LA GRANDE ROUMANIE DANS SON CONTEXTE NATIONAL ET INTERNATIONAL, L’Université de Strasbourg et l’Université de Lorraine, Strasbourg, 17-18 janvier 2019, cf. https://saisonfranceroumanie.lastrasbourg.com/la-grande-roumanie-18-janvier/
  59. Interculturalité et cyberculture. Interactions et conséquences éducationnelles, Conference Jean Monnet Project „Penser, raconter, vivre L’Europe à l’école”, L’identité européenne en question, July 18 – 19, Universitatea de Vest, Timișoara, 2019.
  60. Authority, Competence and Didactic Performance. A Possible Image of Professional Skills, 4th LUMEN Online International Scientific Conference EDU 2020 | November 25th-26th, 2020, LUMEN Research Center in Social and Humanistic Sciences, Iasi,  Valahia University of Targoviste, Romania, https://us02web.zoom.us/j/6592527011?pwd=YW4vVE1FaXhFb3Q2ZXMxVTdJNnVydz09
  61. Romanian experiences regarding the initial training of future teachers: the case of „Alexandru Ioan Cuza” University of Iași, VII МЕЖДУНАРОДНЫЙ ФОРУМ ПО ПЕДАГОГИЧЕСКОМУ ОБРАЗОВАНИЮ  26 – 28 МАЯ 2021, 7th INTERNATIONAL FORUM ON TEACHER EDUCATION, 26 – 28 MAY 2021, Kazan Federal University, Kazan, Russia, vezi Program, p.71: https://ifte.kpfu.ru/en/conference/7-th-international-forum-on-teacher-education/
  62. The Status of the Axiology of Education in the Context of Philosophical Reflection on Education, The International Conference, EDUCATION IN THE PERSPECTIVE OF VALUES, 13th Edition, September 28-29, 2021, Online, Universitatea din Primorska, Slovenia, Universitatea din Helsinki, Finlanda, Universitatea de Stat din Moldova, Universitatea „1 Decemprie 1918”, Alba Iulia, Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca, cf. http://conferinte.uab.ro/educatia_din_perspectiva_valorilor21/
  63. Areas and possible directions of investigation regarding the philosophy of education, 9th International Conference on Applied Psychology and Educational Sciences, 21-24 October 2021 „Alexandru Ioan Cuza” University of Iasi & University of A Coruna (Spain), cf. https://www.psih.uaic.ro/icapes/conference-programme/
  64. Participare cu comunicarea (Plenary Speaker) Assuming diversity and difference in the educational process. Limits, opportunities, consequences, The Annual International Virtual Conference on the Dialogue between Science and Theology: ‘DIVERSITY & DIFFERENTNESS’, (DIALOGO-CONF 2021 IVCD) , November 3 – 13, 2021 , mai multe pe http://www.dialogo-conf.com/call-for-papers/ (înregistrarea aici: https://www.youtube.com/watch?v=TKkXSu9PjX8  ).
  65. Intervenient și moderator la Workshop B: Roles and responsibilities of the mentors. The mentoring relationship în cadrul International Conference on Mentoring in Teacher Education and Professional Training, organized by the Romanian Ministry of Education in the framework of the strategic project on developing the teaching career  – Profesionalizarea carierei didactice – PROF –  project (ID: POCU/904/6/25/146587), Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, 25-26 noiembrie 2021, cf.  https://grants.ulbsibiu.ro/prof-mentorat/icm2021/en/
  66. Conferința Statutul epistemologiei educației în ansamblul componentelor filosofiei educației. Interogații specifice, provocări acționale, răspunsuri în plan practic, Seminar de Cercetare organizat de Centrul de Cercetări în Filosofie Teoretică, Filosofie Practică și Epistemologie Aplicată, Universitatea de Stat din Chișinău, 12 septembrie 2022.
  67. Participare cu comunicarea (Plenary Speaker) Statutul conduitei (auto-)reflexive și critice în referențialul de competențe al profesiei didactice / The status of (self)reflexive and critical behavior in the competency reference of the teaching professionConferința Științifică Internațională / International Scientific Conference ȘCOALA INTERNAȚIONALĂ DE METODOLOGIE ÎN ȘTIINȚELE SOCIO-UMANE, Ediția a V-a – 2022, EDUCAȚIE ȘI GÂNDIRE CRITICĂ, Universitatea de Stat din Moldova,Chișinău, 17-18 noiembrie 2022.
  68. Comunicarea Mentoratul în formarea spirituală. Specificitate, importanță, configurări, The International Conference, EDUCATION IN THE PERSPECTIVE OF VALUES, 15th Edition, September 29 septembrie-1 octombrie, 2023, Universitatea din Primorska, Slovenia, Universitatea din Helsinki, Finlanda, Universitatea de Stat din Moldova, Universitatea „1 Decemprie 1918”, Alba Iulia, Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca.
  69. Comunicarea Provocări și răspunsuri educaționale generate de dinamica tehno-socială actuală, SIMPOZIONUL ȘTIINȚIFIC TRANSFRONTALIER „ÎNVĂȚAREA ȘCOLARĂ ÎN CONTEXTUL PROVOCĂRILOR SOCIETALE”, 23 iunie 2023, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, cf. https://conferinte.stiu.md/sites/default/files/evenimente/Program%20Simpoz.%2023%20iunie%202023%20UPSC.pdf
  70. Argumente și repere curriculare pentru o pedagogie/didactică universitară, CONFERINȚĂ ȘTIINȚIFICĂ NAȚIONALĂ CU PARTICIPARE INTERNAȚIONALĂ „EDUCAȚIA ÎN CONTEXTUL PROVOCĂRILOR SOCIETALE: PARADIGME, INOVAȚII, TRANSFER TEHNOLOGIC”, 17 noiembrie, 2023, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”,  Chișinău, Republica Moldova.
  71. PEDAGOGIA UNIVERSITARĂ. ARGUMENTE, PREOCUPĂRI ACTUALE, LINII TEMATICE, Comunicare în plen la INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE “HIGHER EDUCATION: TRADITIONS, VALUES, PERSPECTIVES” , Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”, Chișinău, 27-28 Septembrie, 2024, cf. https://upsc.md/2024/09/30/conferinta-stiintifica-internationala-invatamant-superior-traditii-valori-perspective/
  1. Participări la manifestări științifice naționale:
  1. Intervenient și moderator în cadrulSeminarului Național, Cariera didactică în România, MEN – Consiliul Național pentru Pregătirea Profesorilor, Brașov,  13-15 ianuarie 2000.
  2. Intervenient și raportor laSeminarul Național Dezvoltări în Formarea Profesorilor, organizat de MEN, 18-20 octombrie 2000, Sinaia.
  3. Conferința cu titlul Educația religioasă în școala contemporană, Simpozion Teologico-Pedagogic, Academia Catolică „Sf.. Augustin”, Iași, Casa Misionarilor Verbiți Traian Neamț, 8-9 martie 2002.
  4. Comunicarea științifică Biserica și Școala – instanțe ale spiritualizării umane, Simpozionul internațional Împliniri și perspective privind predarea religiei, Inspectoratul Școlar Județean Iași, Mitropolia Moldovei și Bucovinei, 13 iunie 2003, Teatrul Național „Vasile Alecsandri”, Iași.
  5. Conferința cu titlul Virtualizarea formării cadrelor didactice, Simpozionul Regional de Didactica Limbii și Literaturii Române, 21-22 ianuarie 2005, Școala Normală „Vasile Lupu” din Iași.
  6. Intervenția cu titlul Parteneriatul Școală-comunitatea locală – prezent și perspective, Simpozionul național Performanță și eficiență în învățământ, ediția a II-a, Inspectoratul Școlar și CCD Botoșani, 16 aprilie 2005.
  7. Psihopedagogia utilizării TIC (intervenient și moderator), A III-a Conferința Națională de Software Educațional, ARRE, 13-15 mai 2005, Poiana Brașov, România.
  8. Aspecte ale virtualizării educației, Simpozionul Național “Tendințe contemporane în metodologia de realizare a lecției”, ediția a II-a, Iași, 6 mai 2006.
  9. Ora de religie  – reverberații în planul comportamentului tinerilor,  „Lumină pentru suflet și societate – Valoarea orei de religie astăzi”, Consfătuirea profesorilor și inspectorilor de Religie, Mitropolia Moldovei și Bucovinei, 5 septembrie, 2006, Centrul de conferințe Providența, Iași.
  10. Workshop național, Formarea continuă a cadrelor didactice între tradițional și modern, Universitatea „Al. I. Cuza” Iași, 26 septembrie 2008.
  11. Educația religioasă și cateheza: abordare comparativă, Simpozionul Național ”Statutul religiei și instrucția școlară”, Facultatea de Teologie Ortodoxă „Iustinian Patriarhul”, Universitatea București, 30-31 octombrie 2008, București.
  12. Conferința Tinerii și implicarea lor misionar-spirituală, Simpozionul Necesitatea misionarismului tineretului în lumea secularizată de azi prilejuit de sărbătoarea Zilei mondiale a tineretului ortodox, Sala de conferințe a Bisericii Adormirea Maicii Domnului, Galata, Iași, 1 februarie 2009.
  13. Integralitate și interdisciplinaritate în educație, Simpozionul Național „Literatura și celelalte arte”, 26-28 februarie 2009, Colegiul Național Iași, Inspectoratul Școlar al Județului Iași.
  14. Dimensiuni europene ale învățământului românesc, Simpozionul Național “Valențe europene în educație”, ediția a III-a, Liceul Teoretic Garabet Ibrăileanu, Iași, 24-26 aprilie, 2009.
  15. Raportul dintre cunoștințe și competențe în formarea religioasă, Conferința națională cu participare internațională Educația din perspectiva valorilor, Alba Iulia, Universitatea „1 Decembrie 1918”, 29-30 octombrie 2010.
  16. Moderator Panelul 5 „Dezvoltarea competențelor sociale, civice, antreprenoriale și de exprimare culturală a elevilor” ,Simpozionului Internațional „Perspective teoretice și praxiologice ale procesului educațional centrat pe formarea de competențe” Iași, 16 iunie 2012.
  17. Comunicare științifică Alteritatea culturală – referențial al învățării și manifestării toleranței la Simpozionul Toleranța – cheia unității prin diversitate, ediția a doua,  ISJ Iași, 24 martie 2012.
  18. Intervenție în plen cu comunicarea Pedagogia centrată pe competențe – între dezbateri epistemologice și dileme practice, în cadrul  Simpozionului Internațional „Perspective teoretice și praxiologice ale procesului educațional centrat pe formarea de competențe” Iași, 16 iunie 2012.
  19. Moderator la secțiunea Noi dezvoltări în didactică, Conferința Națională Problematizări în didactica generală și didacticile speciale, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Predeal, 19-21 septembrie 2012.
  20. Comunicarea în plen Vocația si statutul de formator – un inventar de competențe posibile,  în cadrul Simpozionului internațional “Transmiterea credinței”, Institutul Teologic “Sfântul Iosif” din Iași, 26 octombrie 2012.
  21. Comunicare în plen la Conferința Națională a Elevilor cu tema Dinamica valorilor contemporane – riscuri și provocări pentru educația tinerilor, organizator ISJ Iași și Universitatea „Al. I. Cuza”, Iași, 25 noiembrie 2014.
  22. Comunicarea în plen Educația religioasa din școala româneasca – fundamentări pedagogice, provocări strategice, soluții acționale, la Simpozionului național de pedagogie creștină „Repere ale educației creștine în teologia Sfântului Ioan Gură de Aur, actualizate în relația Biserică – Familie – Școală din contextul contemporan“, Sectorul teologic-educațional al Patriarhiei Române în parteneriat cu Secretariatul de Stat pentru Culte și Facultatea de Teologie Ortodoxă „Justinian Patriarhul“, Universitatea București, Centrul național pentru formare continuă „Dumitru Stăniloae“, București, 28-29 aprilie 2015.
  23. Căi si oportunități de vizibilizare/publicitare/valorificare a rezultatelor cercetărilor și studiilor doctorale prin raportare la exigențele academice/teoretice dar și ca oferte/soluții acționale pentru decidenți, a II‐a Conferință Națională de Cercetare în Educație (CERED), Iași, 19 iunie 2015, Comunitățile de învățare în secolul 21. Provocări pentru învățământul superior, Learning communities in 21st century. Challenging HE, PANEL, Cercetarea științifică în domeniul Științe ale Educației prin școlile doctorale și programele de masterat. Provocări și direcții de acțiune.
  24. Comunicare în plen, VIRTUALIZAREA FORMĂRII – VIRTUȚI ȘI SERVITUȚI la Conferința Națională „CONSILIERE – EDUCAȚIE – DEZVOLTARE – ORIENTARE – CEDO 2015 “ (Ed. I), Universitatea „Vasile Alecsandri”, Bacău, 7 octombrie 2015.
  25. Comunicare în plen, Complementaritatea și continuitatea dintre Școală și Biserică privind formarea religioasă, Simpozionul “Sfântul Ioan Gură de Aur – model de dascăl creștin” Arhiepiscopia Romanului și Bacăului, Asociația Profesorilor de Religie “Sfânta Parascheva” Bacău (APRB) și ISJ Bacău, 14 noiembrie 2015.
  26. Comunicare în plen, Interculturalitatea: între deziderat și realitate, Conferința Națională „Educația interculturală și limba maternă în sprijinul incluziunii educaționale”, Guvernul României, MAI, Instituția Prefectului Jud. Iași – Pardida Romilor „Pro-Europa”, Iași, 6 decembrie 2017.
  27. Educarea adulților instituționalizați – specificitate, strategii, tendințe, Seminar organizat de Administrația Națională a Penitenciarelor – Penitenciarul Vaslui, dedicat formării și educației adulților instituționalizați, cu participarea responsabililor din Regiunea Sud-Est, Vaslui, 8 mai 2018.
  28. Comunicare în plen, Structuri, strategii și experiențe de formare a profesorilor în Romania după Marea Unire din 1918, Conferința Națională „Educația Azi – Cariera didactică, noi perspective”, Universitatea de Vest, Timișoara, 18-19 mai 2018, cf. https://carieradidactica.dppd.uvt.ro/program/
  29. Ce ne este îngăduit să cercetăm și care sunt consecințele cercetării noastre, a V- ediție a Conferinței Naționale de Cercetare în Educație (CERED), TENDINȚE CONTEMPORANE ALE CERCETĂRII ÎN EDUCAȚIE. MODELE ȘI PRACTICI LA NIVEL NAȚIONAL ȘI INTERNAȚIONAL, Institutul de Științe ale Educației și Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației a Universității din București, 20-21 septembrie 2018.
  30. Ipostaze și funcționalități ale etnopedagogiei.Valențe și posibilități de actualizare în contemporaneitate, Le Symposium International d’Archéologie Didactique, Première édition, I.S.J Vaslui, Romania, 16 – Nov. – 2018.
  31. Provocări privind integrarea noilor tehnologii în procesul educativ, Simpozionul interdisciplinar NOI PERSPECTIVE ALE EDUCAȚIEI ÎN ERA DIGITALĂ (organizat în cadrul Zilelor Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, 22 ianuarie, 2019, amfiteatrul C309 „Prof. dr. Călin Ignat”, Facultatea de Informatică).
  32. Dinamica referențialului competențelor de ordin psihopedagogic. Radiografie actuală, Conferința Națională „Educația Azi” Formarea Profesorilor în Era Digitală IAȘI, 30-31 Mai 2019.
  33. Specificul elaborării conținutului didactic de tip e-learning, Workshop „Manualele digitale – impact, teorie și practică”, Ascendia, Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 Axa Prioritară 2: Tehnologia Informației și a Comunicațiilor pentru o economie digitală competitivă,  Mamaia, 8 iulie 2019. 
  34. Participare la a VI- ediție a Conferinței Naționale de Cercetare în Educație (CERED), CERCETARE ÎN SPAȚIUL EDUCAȚIONAL EUROPEAN, Universitatea de Vest, Timișoara, 17-18 iulie, 2019.
  35. „Caracteristici și criterii de pertinență ale unui suport didactic de tip e-learning”, Conferința NOI PERSPECTIVE ALE EDUCAȚIEI ÎN ERA DIGITALĂ, 29 ianuarie 2020, Facultatea de Informatică, UAIC, Liceul de infrormatică ”Grigore Moisil”, Iași.
  36. „Invățământul online – experiențe, caracteristici, deschideri”, Sesiunea de comunicări științifice „Educația online – oportunități și limite”, 5 iunie 2020, Asociația Orion – Choose to be a Star în parteneriat cu DPPD din cadrul Universității Oradea, DPPD din cadrul Universității „Al. I. Cuza” Iași, ISJ Bihor, CJRAE Bihor (conferință online).
  37. Educația online, virtuți și servituți, Conferinta online Educație Webformantă organizată de CCD Galați în parteneriat cu Synergetix, 24-25 august, 2020, https://www.facebook.com/watch/live/?v=305630313882041&ref=watch_permalink; https://www.facebook.com/302262216789683/videos/3405208266168448.
  38. Consecințe și „lecții” ale experienței pandemiei privind informatizarea educației, Conferința online NOI PERSPECTIVE ALE EDUCAȚIEI ÎN ERA DIGITALĂ, 25 ianuarie 2021, Facultatea de Informatică, UAIC, Liceul de infrormatică ”Grigore Moisil”, Iași (cf. http://www.liis.ro/Documents/download/afis_conferinta_2021_net.pdf ).
  39. Viitorul educației – câteva prefigurări post-pandemie, Webinar în cadrul Proiectului Internațional „Valențe cultural-educative în era digitală”, Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, 25 ianuarie 2021.
  40. Interogații din perspectiva filosofiei educației în contextual experienței învățământului online, Conferința națională online de filosofia educației „Filosofie, educație, distanță”, Universitatea București, 5-6 Martie, 2021, (cf. https://filosofie.unibuc.ro/wp-content/uploads/Program-FED-5-6.03.2021.pdf sau: https://filosofie.unibuc.ro/2021/03/03/filosofie-educatie-distanta-conferinta-nationala-online-de-filosofia-educatiei/
  41. Dreptul la educație și învățământul online. Câteva carențe și orientări viitoare, Conferința Națională  Democrație și drepturile omului:provocări pentru educație, Iași, 15 mai 2021, FPSE, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, https://www.psih.uaic.ro/conf-nat-2021/
  42. Învățământul de tip hibrid – particularități și valențe didactice, Conferința,  “eLIIS@Inovație în educație”, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași, 17 mai 2021.
  43. Moderator al secțiunii Cercetare și intervenție în mediul educațional, Conferința Națională de Cercetare în Educație (CERED), Ediția a VII-a, Cercetarea în domeniul educațional și provocările societății actuale/ Educational Research and Challenges of the Contemporary Society, Iași, 28-29 octombrie, 2021.
  44. Conferință inaugurală Didactica universitară. Necesitate, problematică, perspective, în cadrul proiectului: UniTeach UAIC – Performanță și inovație în activitatea didactică la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, CNFIS-FDI-2021-0481, 30 octombrie 2021, Aula „Mihai Eminescu” UAIC, Iași.
  45. Continuitate și discontinuitate dintre reflecția despre educație și educația ca atare, Simpozionul de Arheologie Didactică “150 de ani de învățământ pedagogic la Bârlad”, Liceul Pedagogic „Ioan Popescu”, Bârlad, 26 noiembrie 2021 (online).
  46. Elemente pentru o procedură de monitorizare și evaluare a calității mentoratului de carieră didactică, Seminarul Național „Mentoratul de practică pedagogică în contextul profesionalizării carierii didactice. Politici publice, realități, perspective de dezvoltare”, Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași, 13 decembrie 2022, CCD Iași.
  47. Educația pentru și prin valori autentice – reconsiderări actuale, conferință inaugurală în cadrul SIMPOZIONULUI NAȚIONAL „TEOLOGIE ȘI CULTURĂ” (MMB, Seminarul Teologic Ortodox „Sf. Vasile cel Mare Iași, ISJ Iași), 25 ianuarie 2024.
  1. Participări la granturi și cercetări finanțate de CNSCU, Ministerul Educației Naționale, CNCSIS, Banca Mondială, CE etc.:
  1. Statutul universității și universitarului în perioada de tranziție, director proiect Adrian Neculau, MEN, (1991-1993);
  2. Formarea personalului didactic specializat pentru integrarea copiilor de țigani în învățământul primar și secundar, MEN, director de proiect Constantin Cucoș (1994);
  3. Elaborarea, experimentarea și implementarea de proiecte curriculare și a unor strategii de formare inițială și continuă a profesorilor în perspectiva educației interculturale – director de proiect prof. dr. Teodor Cozma , Banca Mondială, (1998-2001).
  4. Proiect internațional (Franța, Spania, Belgia, România) PYXIS  Formation Ouverte et a Distance (FOD) – articuler projet personnel professionnel et parcours de formation individualisee, Programme Socrates, Action GRUNDVIG no 89708- CP-1-2001-FR-GRUNDVIG-G1, partener din partea României, 2001-2003.
  5. Crearea unui centru experimental pentru pregătirea și perfecționarea psihopedagogică a tutorilor din sistemul IDD, director de proiect Constantin Cucoș , CNCSIS (2001-2003).
  6. Proiectul de cercetare LEONARDO DA VINCI Ro-2001-PL 87099-EX, Cunoașterea modelelor curriculare europene pentru formarea continuă a formatorilor și aplicarea acestor modele în domeniul educației românești, finanțare CE, director de proiect  prof. dr. Cucoș Constantin.
  7. Proiectul Socrates. Comenius 2-1Methodes Pedagogiques et Strategies Pedagogiques pour les Enseignants travaillant aupres d’Enfants Tsiganes, MeSPE, Numarul de contract al proiectului finantat de Comisia Europeana: 94375-CP-1-2001-1-CE-COMENIUS-C21, director de proiect Catalina Farcas.
  8. Programul MASTER DE POLITICI EDUCAȚIONALE, Universitatea « Al.I.Cuza », Iași –grant CNCSIS -D, 2000-2002 (membru al echipei de cercetare).
  9. 2005-2007, Proiect Leonardo Curriculum european pentru formarea metodologică în educația pentru mediu, faza preliminară și de pregătire a proiectului, șef al echipei DPPD.
  10. Membru in echipa de cercetare a proiectului CNCSIS Modele curriculare ale perfectionarii psihopedagogice a personaluluii didactic din invatamantul preuniversitar in sistem e-Learning, Tip A, nr 29, GR/28.05.2007 (2007-2009).
  11. Membru in echipa grantului CNCSIS Tip A 1196, Învățarea experiențială în medii virtuale – resursă critică în formarea inițială a cadrelor didactice în domeniul educației interculturale (2007-2009).
  12. Expert formator și evaluator în proiectul Rețea interregională în sistem e-learning a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar (POSDRU) nr. 5013 (2010-2013)
  13. Expert evaluator în proiectul Perfecționarea cadrelor didactice, din învățământul liceal, care predau discipline economice, ID proiect 63908, Universitatea Babeș Bolyai, Cluj Napoca (2010-2014).
  14. Expert pe termen lung în programul Salvați Copiii de Abandon și Neintegrare – SCAN, Programul de finantare: POSDRU strategic, ID proiect 61264 (2010-2014).
  15. Expert pe termen lung în proiectul Inovare  și dezvoltare în programele doctorale și graduale universitare pentru adaptarea cercetării științifice la nevoile societății cunoașterii (2009-2011) POSDRU/21/1.5/G/14722.
  16. Expert pe termen lung în proiectul Studii doctorale: portal spre o carieră de excelență în cercetare și societatea cunoașterii (2010-2012) POSDRU/88/1.5/S/47646.
  17. Expert pe termen lung în proiectul Pregătirea doctoranzilor pentru evoluție și inserare profesională prin facilitarea accesului  la burse de studiu și prin oferirea de formări complementare recomandate de modelele de bună practică în spațiul European. (2011-2013) POSDRU/CCP 107/DMI 1.5/S/78342.
  18. Responsabil proiect din partea universității la LEONARDO,  LLP-LdV/PAR/2011/RO/007, Methodes et strategies innovatives d enseignement-apprentissage pour la formation des competences professionnelles de futurs enseignants pour la maternelle et pour l ecole primaire, 2011-2013.
  19. Expert Pedagog pe termen lung în proiectul Copiii romi se întorc la școală – prevenirea abandonului școlar se face de la grădiniță, POSDRU/162/2.2/S/141828, perioada Mai 2014-Februarie 2015, Beneficiarul proiectului este Asociația pentru Dezvoltare și Promovare Socio-Economică CATALACTICA.
  20. Coordonator formare pedagogică în cadrul proiectului Doctoranzi și cercetători postdoctorat pregătiți pentru piața muncii, Proiect co-finanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, UAIC, Cod proiect: POCU/380/6/13/123623, 2018-2020.
  21. Coordonator organizare și furnizare Masterat Didactic, partener 7, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, în proiectul cu titlul ”Start în carieră prin master didactic”, MEN, POCU/864/6/21/Operațiune compozită OS. 6.7, 6.9, 6.10 – Program pilot pentru SPRIJINIREA FORMĂRII INIȚIALE A CADRELOR DIDACTICE PENTRU ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR, Codul Proiectului POCU/864/6/21/135855, 2020-2023.
  22. Expert științele educației în Proiectul: UniTeach UAIC – Performanță și novație în activitatea didactică la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cod proiect CNFIS-FDI-2021-0481, finanțat de Fondul de dezvoltare instituțională FDI,  2021.
  23. Expert în dezvoltare curriculară universitară în: PROIECT POCU 146587 – PROFESIONALIZAREA CARIEREI DIDACTICE – PROF, project ID: POCU/904/6/25/146587), 2021-2023, Axa Prioritară 6: Educație si competențe / Operațiune compozită OS 6.5, 6.6.  Îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învățământul preuniversitar în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli inclusive,“Lucian Blaga”University of Sibiu, Transilvania University of Brașov, “Dunărea de Jos” University of Galati, “George Emil Palade” University of Medicine, Pharmacy, Sciences and Technology of Târgu Mureș.
  • Membru în colegii de redacție sau responsabil editorial:
  • Intercultural Studies,  revistă a International Asociation for Intercultural Education, cu sediul Suedia (începând cu 1998);
  • Editor asociat la International Journal of Learning,   vol. 16 , 2006: http://thelearner.com/files/2009/12/l09_assoced_vol16.pdf
  • Membru în Editorial board, la Pedagogy. Educational Journal,  Az Buki National Publishing House, Sofia,  www.pedagogy.azbuki.bg
  • Analele științifice ale Universității „Al. I. Cuza” din Iași, seria Psihologie-Științele Educației (din 1993).
  • REVIEW OF ARTISTIC EDUCATION, Review published by „George Enescu” University of Arts, Iasi, Romania.
  • Revista de Pedagogie (membru al Colegiului director), ISE-București, AAP.
  • Univers Pedagogic, Revista Științifică de Pedaggie și Psihologie a Institutului de Științe ale Educației, Chișinău, Republica Moldova.
  • STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea „Babeș Bolyai”, Cluj Napoca.
  • Didactica Pro…. Revistă de teorie și practică educațională a Centrului Educațional ProDidactica, Chișinău, Republica Moldova (din 2004).
  • Buletinul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, Universitatea „Al. I. Cuza” din Iași (coordonator și membru al Colegiului de redacție, din 1994).
  • Revista de Psihologie și Științele Educației, Editura Universității Transilvania din Brașov.
  • Analele Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava – Seria Științe ale Educației, Facultatea de Științele Educației, Universitatea „Ștefan cel Mare”, Suceava.
  • Revista de Psihologie și Științele Educației, Universitatea Ovidius din Constanta.
  • Buletinul Universității Petrol-Gaze din Ploiești, seria Științele Educației.
  • Revista Studii si cercetări Științifice. Seria științe socio-umane, Universitatea din Bacău.
  • Membru onorific la  Învățătorul modern. Revistă științifico-metodică, Centrul Republican de Resurse Didactice, Chișinău, Republica Moldova, ISSN: 1857-2820.
  • Revista Paideia, Universitatea Populară “Ioan I. Dalles”, București.
  • Coordonator la Editura Polirom al colecției Științele educației. Structuri, conținuturi, tehnici (din 2000).
  • Coordonator la Editura Polirom al seriei Collegium, Științele educației (din 2000).
  • Referent științific în procesul de Peer Review la Editura Doxologia, Iași (cf. https://edituradoxologia.ro/procesul-de-peer-review ).
  • Membru al unor asociații internaționale:
  • Membru al International Asociation for Intercultural Education, cu sediul Suedia (din 1998);
  • Membru al Association international pour la Recherche interculturelle (ARIC) cu sediul la Universite de Geneve (din 2001);
  • Reprezentant în Consiliul general al Association international pour la Recherche interculturelle (ARIC) în perioada 2002-2005.
  • Membru în alte organisme naționale cu caracter educațional sau cultural-spiritual:
  • Vicepreședinte al Consiliului Național al Formării Continue,  MEN, (1999-2005).
  • Expert evaluator al Consiliului Național al Cercetării Științifice din Învățământul Superior (CNCSIS), din 2000.
  • Evaluator în cadrul Programelor Socrates și Leonardo da Vinci (2004-2012).
  • Membru al comisiei de specialitate a C.N.A.T.D.C.U. pentru confirmarea titlurilor de DOCTOR și a calității de I.O.S.U.D.Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (C.N.A.T.D.C.U.), domeniul Psihologie și Științe ale Educației (2006-2014).
  • Membru în Adunarea Eparhială a Arhiepiscopiei Iașilor, în perioada 2010-2014.
  • Membru în Consiliul Eparhial al Arhiepiscopiei Iașilor, perioada 2010-2014.
  • Membru în Adunarea Eparhială a Arhiepiscopiei Iașilor (al doilea mandat), în perioada 2014-2018.
  • Delegat laic al Arhiepiscopiei Iașilor și membru în Adunarea Națională Bisericească (Patriarhia Română), perioada 2014-2018.
  • Membru în Consiliul Național Bisericesc (Patriarhia Română), comisia cultural-educațională (2014-2018).
  • Evaluator la Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), începând cu 2016.
  • Membru onorific în Adunarea Eparhială a Arhiepiscopiei Iașilor (2018-2022).
  • Membru în Consiliul Director al Asociației Române de Cercetare în Educație (ARCE) (2018-2022).
  • Membru al Asociației Române de Cercetare în Educație (ARCE) (din 2018).
  • Membru în grupul de lucru pentru elaborarea Programelor de Religie, Ministerul Educației Naționale, Patriarhia Română (din 2012)
  • Membru în grupul de lucru pentru structurarea și implentarea Masteratului Didactic, Ministerul Educației Naționale (din 2016).

Premii și distincții:      

  • Premiul COPYRO pentru învățământ, pedagogie pe 2002 pentru lucrarea Timp și temporalitate în educație, apărută la Polirom, Iași, 2002 (Premiul Asociației Scriitorilor din București – fostul premiu al Fondului Literar).
  • Diplomă de Cetățean de Onoare al comunei Comarna, județul Iași, pentru merite deosebite în promovarea și reprezentarea comunei Comarna, 15 august 2003.
  • Diploma de Onoare „Ștefan cel Mare și Sfânt” pentru merite deosebite in păstrarea credinței și promovarea culturii creștine, decernată de IPS Daniel, Mitropolia Moldovei si Bucovinei,  6 ianuarie 2006.
  • Diplomă de excelență acordată de Ministerul Culturii și Patrimoniului Național, Guvernul României, pentru conservarea, susținerea și promovarea patrimoniului național, octombrie 2010.
  • Diploma de onoare „Sanctus Magnus Defensor Fidei Christinae”,  pentru râvna și dărnicia arătate față de biserică, conferită de IPS Teofan, MMB, Arhiepiscopia Iașilor, 16 octombrie 2014.
  • Premiul „Oamenii Timpului”,  categoria „Educație și cercetare”, oferit de Revista de cultură contemporană „Timpul”, Iași, 13 decembrie 2014.
  • DOCTOR HONORIS CAUSA, Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, 10 octombrie 2018.
  • Distincția „Gheorge Asachi”, Inspectoratul Școlar Iași, 22 septembrie 2023.
  • PROFESSOR EMERITUS, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași, 26 octombrie 2023.
  • ORDINUL „CRUCEA BUCOVINEI”, Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților, 20 septembrie 2024.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

[instagram-feed]